آخرین اخبار از وضعیت قیمت املاک

بازار مسکن در عید نوروز با امدن مسافران نوروزی مقداری گرم شده است خریداران و فروشندگان البته با احتیاط وارد بازار شده‌اند. کارشناسان مسکن می‌گویند که تمایل عرضه‌کنندگان برای فروش واحدهای خود بیشتر شده و به نوعی قصد دارند از فرصت رونق نسبی بازار استفاده کنند. با این حال قیمت‌ها دارای ثبات نسبی است و کمتر فروشنده‌ای پیدا می‌شود که قیمت‌های بالاتر از میانگین منطقه را برای ملک خود تعیین کند. این در حالی است که در ماه‌های قبل عنوان می‌شد فروشنده‌ها هر از گاهی قیمت‌ها را به‌روز می‌کنند.

بررسی‌های حاکی از آین است که کمبود واحدهای کوچک متراژ در فایل‌های دفاتر املاک باعث شده تا قیمت هر متر مربع از این نوع آپارتمان‌ها نسبت به واحدهای بزرگ متراژ، بیشتر شود.

تبلیغات پروژه های بزرگ همانند دهکده ساحلی در جای جای شهر دیده می شود و هر کسی تلاش می کند در راستای برندینگ و فروش درصد بیشتری را نصیب خود نماید.

 

حجم فایل‌های فروش آپارتمان نیز در دفاتر املاک به شدت زیاد است، آپارتمان به‌قیمت سریعاً فروخته می‌شود. کارشناسان مسکن و ملکی می‌گویند فاصله‌ی عرضه تا فروش یک واحد که پایین‌تر از میانگین منطقه عرضه می‌شود به کمتر از یک ۱۰ روز رسیده است. تعداد معاملات در فروردین ماه نیز نسبت به اسفند ماه مقداری افزایش چشمگیری داشته است .با این وجود هنوز برخی فروشندگان محتاط که با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی، چشم‌انداز روشنی برای بازار مسکن متصور نیستند نسبت به کاهش قیمت پیشنهادی، مقاومت نشان می‌دهند. اما کارشناسان معتقدند طرف تقاضا ظرفیت رشد مجدد قیمت مسکن را دارد و به همین دلیل شاهد ثبات این بازار در ماه‌های آینده نخواهیم بود. برخی دیگر نیز می‌گویند که افزایش قیمت ممکن است رخ ندهد، اما پایین‌تر از نرخ تورم عمومی  در جزیره زیبای کیش نخواهد بود.

به بحث وارد شوید