مقررات رانندگی در کیش

مقررات خاص رانندگی در کیش

نظارت جدی!

قوانین راهنمایی و رانندگی در کیش از اهمیت زیادی برخوردار است و مردم کیش هم با جدیت زیادی این قوانین را رعایت می کنند. به این ترتیب است که کمتر پیش می آید کسی در جزیره کیش جریمه شود. همچنین نظارت روی قوانین راهنمایی و رانندگی در کیش با جدیت زیادی انجام شده و از مکانیزم های پیشرفته ای برای نظارت بر روی رانندگان استفاده می شود. جالب است بدانید وقتی کسی در جزیره خودرو اجاره می کند و با آن خودرو بالاتر از سرعت مجاز رانندگی می کند از طرف شرکتی که از آنها خودرو اجاره کرده است، با شخص تماس می گیرند.

رانندگی جذاب در شهر بدون چراغ قرمز و سرعت گیر

بر خلاف مراکز تفریحی و تجاری کیش که معمولا شلوغ هستند و رفت و آمد در آنها زیاد است، خیابان ها از آرامش خوبی برخوردار هستند. به این ترتیب رانندگی در کیش به کاری لذت بخش تبدیل شده است. همان طور که گفتیم قوانین در کیش با جدیت زیادی اجرا می شوند و نظارت بالایی روی رانندگی و جاده ها وجود دارد، شاید این موضوع برای برخی بسیار خشک و جدی به نظر برسد ولی جالب است بدانید که در جزیره کیش چراغ قرمز نخواهید دید!

به این ترتیب کیش را می توان تنها شهر بدون چراغ قرمز دانست. اما نداشتن چراغ قرمز تنها موضوع متفاوت و خاص کیش درباره رانندگی نیست چرا که کثیف بودن ماشین هم در کیش جریمه دارد. به این ترتیب رانندگان باید حواسشان به ظاهر ماشینشان باشد. جالب است بدانید در کیش سرعت گیر هم دیده نمی شود و به این ترتیب رانندگی در این جزیره ی زیبا، بیش از پیش جذاب گردیده است.

سرعت مجاز

شاید این طور به نظر برسد که بیشتر قوانین خاص این جزیره برای شیک بودن وضع شده اند اما این طور نیست و اهمیت زیادی به سلامت فنی خودروها و سرعت مجاز داده می شود. برای مثال معاینه فنی در کیش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اگر خودروی شما معاینه فنی نداشته باشد، اجازه ورود به جزیره را نخواهید داشت. در همه خیابان های کیش جهت کنترل سرعت تابلوهایی وجود دارد و راننده ها موظف هستند سرعت درج شده روی این تابلوها را رعایت کنند.

همچنین تمامی خیابان ها و جاده های جزیره با دوربین های کنترل سرعت تحت نظارت هستند. قبوض خلافی در کیش مخصوص این جزیره بوده و فقط در کیش قابل پرداخت می باشد. به این ترتیب وقتی کسی بخواهد خودرو خود را از این جزیره خارج کند، باید همه جریمه ها و خلافی خود را پرداخت کند و سپس اقدام به خارج کردن خودرو نماید.

در کیش بوق نزنید!

حرکت کردن بین خطوط در کیش اهمیت زیادی دارد و برای عوض کردن مسیر از یک خط به خط دیگر حتما باید از راهنما استفاده کنید. این موضوع درباره گردش به چپ و راست هم صدق می کند و باید ۱۰۰ متر مانده به جایی که قصد گردش دارید، راهنمای خود را روشن نمایید. بوق زدن در جزیره اصلا ایده ی خوبی نیست و تا جایی که می توانید باید از بوق زدن اجتناب کنید. همچنین نباید در خارج از مسیرهای آسفالت رانندگی کنید. ورود به ساحل ، پیست دوچرخه سواری، فضای سبز و… اصلا فکر خوبی نخواهد بود. درباره عابر پیاده هم قانون به این شکل است که وقتی عابر پیاده می خواهد از خیابان عبور کند خودروها موظف هستند به طور کامل توقف کنند.

اگر مسافر تور کیش هستید، شاید اجاره خودرو ایده خوبی باشد، چرا که نداشتن سرعت گیر،نداشتن چراغ قرمز، خلوتی جاده ها، امکانات و نظارت خوب باعث شده تا گشت و گذار در کیش با خودرو بسیار راحت و لذت بخش باشد و بتوان در مدت کمی از یک سمت به سمت دیگر جزیره رفت.

به بحث وارد شوید