نکاتی که برای خرید آپارتمان در کیش به آن نیاز دارید

نکات ضروری خرید آپارتمان در کیش

خرید آپارتمان در کیش ؛ چند سالی است که در حوزه املاک و مستغلات شاهد تبلیغات وسیعی برای خرید آپارتمان در کشورهای همسایه و بعضا کشورهای حوزه خلیج فارس هستیم.بطوریکه بخش زیادی از سرمایه های داخلی کشور و سرمایه گذاران با عناوین تبلیغاتی جذاب از جمله ” خرید آپارتمان های ارزان ” ، ” اقامت دایم با خرید آپارتمان ” و مواردی از این دست جذب کشورهای همسایه شده است ، این در حالی است که عدم آشنایی با قوانین و مقررات در حوزه امور حقوقی مالکیت و امور مالیاتی در کشورهای مقصد ، تحولات سیاسی-اقتصادی این کشورها ، عدم آشنایی با زبان رسمی آنها در کنار فاکتورهای دیگر که باید برای سرمایه گذاری ملکی مد نظر قرار گیرد ، آینده سرمایه گذاری را در هاله ای از ابهام قرار می دهد به طوریکه نه تنها امیدی به بازگشت سرمایه وجود ندارد بلکه ریسک زیان را نیز می تواند در پی داشته باشد .

این در حالی است که در سالهای اخیر تحولات وسیعی در حوزه ساخت و ساز برجهای مسکونی لوکس و بازارهای تجاری مدرن در جزیره زیبای کیش رخ داده که این فرصت را برای سرمایه گذاری ، در کشور عزیزمان ایران را که با قوانین و مقررات آن آشنایی کامل دارند ، فراهم نموده است که طبعا منافع اقتصادی آن در چرخه اقتصاد داخلی می تواند موج عظیمی از کارآفرینی و اشتغال را فراهم نماید .

بنابراین پیشنهاد می دهیم به جای سرمایه گذاری نامطمئن در کشورهای دیگر با خرید آپارتمان در کیش ضمن سرمایه گذاری ایمن و پربازده در ایجاد رونق اقتصادی و انتفاع گروههای گسترده از مشاغل مرتبط با صنعت ساختمان و توسعه کشور عزیزمان مشارکت نماییم .

برای سرمایه گذاری ملکی در کیش یا خرید آپارتمان در کیش  از کجا باید شروع کنیم ؟

برای اینکه سرمایه گذاری مطمئن و مطلوبی را در کیش تجربه نمایید مجموعه ای را برای شما فراهم نموده ایم تا با شرایط خرید آپارتمان در کیش آشنایی اجمالی کسب نمایید ، این مقاله با هدف آشنایی بیشتر شما با مناطق مسکونی کیش ، ترکیب ساخت و ساز در کیش ، ضوابط ساخت آپارتمان در کیش ، ویژگی های ساختمان های مسکونی کیش ، مراجع رسمی صدور سند مالکیت ، تشریفات انتقال سند ملکی در کیش ، انواع اسناد ملکی در کیش ، زمان مناسب برای خرید آپارتمان در کیش و . . . . تهیه شده که امیدواریم مفید و موثر باشد .

مناطق مسکونی در کیش 

جزیره کیش به عنوان مدرن ترین شهر، با نگاهی باریک بین و عالمانه در بعد شهرسازی طراحی و توسعه یافته است در طرح جامع کیش با اهداف و راهبردهای اقتصادی ، گردشگری ، زیست محیطی ، جامعه محلی و توسعه ای جانمایی شهرک های مسکونی ، صنعتی ، گردشگری و . . . با دقت و ظرافت و در قالب یک طرح  منعطف که قابلیت برنامه ریزی مجدد ، اصلاح و توسعه را دارد صورت گرفته است . مناطق مسکونی در کیش عمدتا به دو منطقه مسکونی شهرک صدف کیش و منطقه مسکونی شهرک سفین کیش تقسیم بندی می شوند . اما در کنار دو منطقه مسکونی اصلی کیش بخشی از ساخت و سازها نیز در قالب مجتمع های مسکونی و برجهای مسکونی کیش و خارج از مناطق یاد شده صورت گرفت است .

 

منطقه مسکونی شهرک صدف کیش

– شهرک صدف کیش از ۶ فاز مسکونی تشکیل شده است که در ۵ فاز آن عملیات ساختمانی  پایان یافته و مورد بهره برداری قرار گرفته اند . فاز ۶ شهرک صدف کیش نیز با عنوان مجتمع مسکونی ستاره کیش در حال مراحل پایانی ساخت خود می باشد . علاوه بر ۶ فاز یاد شده زمینهای فاز ۷ شهرک صدف کیش نیز توسط سازمان منطقه آزاد کیش واگذار شده و  در حال ساخت می باشد .

منطقه مسکونی شهرک سفین کیش

این منطقه نیز شامل

  • شهرک نوبنیاد کیش که خود متشکل از فاز ۱- ۲ – ۳ می باشد که شامل ساختمانهای ۶ تا ۹ واحدی است و در سه طبقه بنا شده اند .
  • فاز A1-A2  که عمدتا شامل ساختمانهای  ۴ تا ۶ واحدی است که در زمینهای ۲۰۰ تا ۴۰۰ متری بنا شده اند .
  • فاز A3 که به ساخت مجتمع های مسکونی اختصاص یافته است که تعدادی مجتمع مسکونی مانند : مجتمع مسکونی آرین ، مجتمع مسکونی الماس کیش ، مجتمع مسکونی نارگون و . . . نیز با کیفیت و امکانات رفاهی مناسبی توسط سازندگان خوش نام کیش در این منطقه احداث شده اند .
  • منطقه ویلایی F2-F3 که برای ساخت ویلاهای ۱۴۰ تا ۲۵۰ متری در منطقه سفین کیش برنامه ریزی شده اند ، زمینهای این منطقه نیز بین ۲۰۰ تا ۴۲۰ متر مربع می باشند .
  • و برخی از فازهای دیگر شهرک سفین کیش مانند : G – F – C و . . .

مجتمع های مسکونی کیش

، این مجتمع ها به صورت پراکنده در نقاط مختلف کیش احداث شده اند و تنها تفاوت آن با برجهای مسکونی کیش در ارتفاع ساختمانها و امکانات رفاهی و خدماتی آنها می باشد . مانند : مجتمع مسکونی کوی مهندسان یک ، مجتمع مسکونی مهندسان دو ، مجتمع مسکونی ستاره کیش ، مجتمع مسکونی آناهیتا ، مجتمع مسکونی نسیم کیش و . . . که عمدتا در زمینهای ۳ تا ۵ هزار متری و در  سه  طبقه بنا شده اند . این مجتمع ها معمولا دارای فضای سبز مناسب بوده و همچنین دارای نگهبانی ۲۴ ساعته نیز می باشند .

برجهای مسکونی در کیش

، این برجها نیز به صورت پراکنده و در مناطق ساحلی یا در منطقه اصلی شهر کیش احداث شده اند و به لحاظ ساخت و ساز دارای استانداردهای بالایی هستند . امکانات رفاهی و خدمات بسیار مطلوب برجهای مسکونی در کیش وجه تمایز آن با دیگر بناهای احداث در کیش می باشند ، این مجموعه ها معمولا دارای امکاناتی از قبیل سالنهای ورزشی ، سالنهای همایش ، مراکز خدماتی و تجاری ، خدمات هتلینگ ، استخر و . . . می باشند . از جمله برجهای مسکونی در کیش می توان به برجهای مسکونی پرشین کیش ، برجهای دوقلوی کیش ، برجهای طلایی کیش ، دامون دریا یک ، برجهای در حال ساخت پارسیس کیش و . . .  اشاره نمود .

 

البته شایسته است که از پروژه های شرکت دامون کیش که به صورت تلفیقی از برج و ویلا می باشد نیز یاد کنیم که یکی از پر طرفدارترین مجوعه های آپارتمانی – ویلایی در کیش می باشند . از جمله دامون ساحلی کیش ،دامون کیش ایر

ضوابط ساخت و ساز آپارتمان های کیش چگونه است ؟

برای خرید آپارتمان در کیش بد نیست نکاتی را هم درباره ویژگی های آن و ضوابط ساختمانی درکیش بدانیم :

ضوابط ساخت وساز در کیش توسط سازمان منطقه آزاد کیش با در نظر گرفتن استانداردهای روز معماری و شهرسازی و با هدف توسعه شهری و ذیل طرح جامع و راهبردی کیش تببین و توسط معاونت معماری و شهرسازی شرکت عمران آب و خدمات کیش که وابسته به سازمان منطقه آزاد کیش می باشد اجرا می گردد .

زمینهایی که در کیش برای ساخت آپارتمان های مسکونی واگذار می شوند به مانند سایر زمینهای تجاری ، خدماتی و . . . دارای ضوابطی برای ساخت و ساز می باشند که بر اساس مناطق مختلف در کیش متفاوت می باشند . به عنوان مثال زمینهای منطقه مسکونی شهرک نوبنیاد کیش و فاز ۷ شهرک صدف کیش دارای تراکم ۱۳۰ درصدی هستند که می توان در این زمینها ساختمانی با سه طبقه مسکونی احداث کرد . یعنی در یک زمین ۴۰۰ متری در سطح اشغال مشخص می توان ساختمانی ۳ طبقه احداث نمود که ۵۲۰ متر بنای مفید داشته باشد . تعداد واحدها نیز براساس تعداد پارکینگ تامین شده تعیین میگردد که عموما بیش از ۷ واحد نمی توان در سه طبقه احداث کرد ، این ضوابط جدید موجب شده است که در منطقه مسکونی شهرک نوبنیاد کیش در طبقات سوم ساختمانها شاهد تراس های بزرگ ۵۰ تا ۶۰ متری باشیم که جذابیت زیادی در بین خریداران ایجاد کرده است .

تمام ساختمانهای احداث شده در کیش که از سه طبقه بیشتر هستند باید آسانسور داشته باشند و یکی از شروط اصلی و اساسی در صدور گواهی پایانکار ساختمان اخذ تاییدیه ها و استاندارهای ایمنی آسانسور می باشد که این موضوع در کیفیت آسانسور های استفاده شده و شرکتهای مجری آسانسور در کیش تاثیر بسزایی داشته است . تمام ساختمانهای احداث شده در سالهای اخیر حتما روی پیلوت بنا شده اند به عبارتی در طبقه همکف بنای مسکونی احداث نمی شود و این فضا صرفا برای تامین پارکینگ ، انباری و بعضا سرایداری ختصاص داده شده است .

یکی دیگر از ویژگی های ممتاز ساختمانهای کیش دیوارهای کوتاه اطراف ساختمانهاست که بر خلاف سرزمین اصلی حداکثر تا  ۱۳۰ سانتی متر ارتفاع دارند که  این نشان از امنیت بالای کیش و توجه به زیبایی شهر  می باشد . نمای ساختمانها با طراحی های مناسب و متنوع از منظر زیبایی شناختی ترکیب بسیار مطلوبی را در مناطق مختلف کیش فراهم نموده  و با توجه به دسترسی آسان به سایر کشورها عمدتا محصولات با کیفیتی در ترکیب ساختمانها استفاده شده است . رعایت اصول معماری و مهندسی ، نظارت دقیق سازمان منطقه آزاد کیش موجب شده تا در سالهای اخیر کیفیت ساختمانهای کیش دارای استاندارهای مطلوبی باشد . بنابراین برای خرید آپارتمان درکیش باید به نکات زیادی توجه کرد که البته نظارتهای زیاد در حوزه شهرسازی و ساخت ساز بخشی از دغدغه های سرمایه گذاران را از بین می برد .

آشنایی با انواع اسناد مالکیت برای خرید آپارتمان در کیش

یکی دیگر از مواردی که به هنگام خرید ملک در کیش باید با آن آشنایی داشته باشید سند مالکیت آپارتمان در کیش است که مقداری با شهرهای دیگر متفاوت می باشد .

برای ساختمانهای احداث شده در کیش می توان از دو مرجع رسمی سند مالکیت اخذ نمود :

سازمان منطقه آزاد کیش

با توجه به اینکه بر اساس قانون چگونگی اداره مناطق آزاد متولی اداره جزیره کیش ، سازمان منطقه آزاد کیش می باشد و براساس همان قانون واگذاری اراضی کیش برای احداث بنا نیز توسط سازمان منطه آزاد کیش صورت می پذیرد ، لذا بعد از اتمام عملیات ساختمانی و اخذ پایانکار برخی از مالکان می توانند برای اخذ سند مالکیت به اداره حقوقی سازمان مراجعه و نسبت به اخذ سند مالکیت اقدام نمایند . این نوع سند مالکیت معتبر بوده و خریداران آپارتمان در کیش می توانند از بانکهای مختلف نسبت به اخذ تسهیلات بانکی روی این اسناد نیز اقدام نمایند .

برای نقل و انتقال اسناد صادر شده توسط سازمان منطقه آزاد کیش داشتن پایانکار معتبر و به روز ضروری می باشد ، بعد از اخذ پایانکار سایر مدارک هویتی خریدار و فروشنده را باید به واحد حقوقی سازمان منطقه آزاد کیش تحویل داد تا برای تنظیم سند اقدام نمایند ، سپس برگه ای برای استعلام دارایی به متعاملین تحویل می گردد که بدون فوت وقت جواب استعلام توسط اداره محترم دارایی کیش صادر می گردد ، سپس هزینه نقل و انتقال سند واریز و فیش واریزی آن تحویل متصدی مربوطه می شود تا زمان حضور برای امضاء اسناد تعیین گردد . با توجه به اینکه نقل و انتقال سندهای فوق معاف از مالیات می باشد ، لذا وجهی بابت مالیات نقل و انتقال از متعاملین اخذ نمی گردد . بنابراین می توان نتیجه گرفت که تشریفات انتقال سند مالکیت در سازمان منطقه آزاد کیش بسیار سهل تر است تا اسناد ثبتی .

اداره ثبت اسناد و املاک کیش

این سند ها نیز مانند سندهای ثبت کشوری بوده که در حال حاضر به صورت تک برگی صادر و مورد بهره برداری قرار می گیرد . برای انتقال این نوع اسناد می بایست بعد از تنظیم مبایعه نامه سند مالکیت به همراه اسناد هویتی متعاملین به دفترخانه مورد  توافق تحویل شود تا برای استعلام ثبت و دارایی اقدام شود و بعد از واریز هزینه نقل و انتقال و ارایه پاسخ اداره دارایی نقل و انتقال صورت می پذیرد . با این تفاوت که استعلام دارایی معمولا بین یک تا دو روز زمان می برد . بعد از انتقال مالکیت ، خریدار برای اخذ سند ثبتی باید به اداره ثبت کیش مراجعه و اصل سند تک برگی که به ایشان صادر شده است را تحویل بگیرد ، معمولا چند روزی زمان می برد تا اداره ثبت سند جدید را صادر و تحویل نماید .

بهترین زمان برای خرید آپارتمان در کیش 

ما به شما می گوییم :

دیدگاههای متفاوتی برای زمان خرید آپارتمان مطرح شده است  ، برخی از کارشناسان این رشته فصول مختلف سال را برای خرید یا فروش آپارتمان پیشنهاد داده اند و برخی متناسب با شرایط کلان اقتصادی کشور زمانهایی را برای خرید مطرح نموده اند ، اما قبل از طرح این موضوع می بایست به یک سوال کلیدی پاسخ داد ، و آن اینکه دلیل خرید آپارتمان یا خرید خانه چیست ؟

تجربه شخصی نگارنده که نشات گرفته از مذاکرات متعدد با افرادی که قصد خرید آپارتمان در کیش را داشته اند ، می باشد دسته بندی ذیل را شکل داده است

  • خرید آپارتمان در کیش برای سکونت
  • خرید آپارتمان در کیش برای سرمایه گذاری
  • خرید آپارتمان در کیش به عنوان خانه دوم

گروه اول : عموما توصیه ما به دسته اول خریداران آپارتمان در کیش این است که هر زمانی که نیاز به خرید آپارتمان شکل می گیرد با در نظر گرفتن امکانات مالی موجود اقدام به خرید آپارتمان نمایند . ” قطعا بهترین زمان برای خرید آپارتمان همان زمانی است امکانات مالی ایشان منطبق بر خواسته و نیازشان باشد ” . چراکه اصولا سرمایه گذاری در املاک و مستغلات به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت در نظر گرفته می شود که معمولا شامل یک دوره ۵ ساله است ، بنابراین با توجه به بررسی روند رشد قیمت آپارتمان در کیش در دوره های ۵ ساله می توان به این نتیجه منطقی رسید که اصولا بابت خرید آپارتمان در کیش متضرر نخواهید شد .

گروه دوم: با توجه به اینکه سرمایه گذاری در حوزه املاک و مستغلات از نوع سرمایه گذاری بلند مدت می باشد لذا خرید آپارتمان در کیش با هدف سودآوری در کوتاه مدت کاری پر ریسک می باشد بویژه زمانی که تمام سرمایه این دسته از افراد در خرید ملک یا آپارتمان مصرف شود . چراکه فاکتورهای متعددی در حوزه های سیاسی و اقتصادی چه داخلی چه خارجی می توانند در روند رشد یا کاهش قیمت آپارتمان در کیش تاثیر داشته باشند . بنابراین چنانچه قصد خرید آپارتمان با رویکرد منفعت مالی در کوتاه مدت باشد احتمال بروز خسارات جبران ناپذیر نیز وجود دارد پس توصیه می شود که افرادی که سرمایه مازادی برای این موضوع ندارند به این عرصه ورود نکنند ، اما به طور کلی بر خلاف روند موجود در جامعه که مورد نقد جدی مشاوران املاک هم می باشد بهترین زمان برای خرید آپارتمان در کیش زمانی است که بازار ملک در حال رکود می باشد چراکه در این شرایط قدرت چانه زنی خریدار براساس میزان تقاضای کم برای خرید ملک افزایش می یابد و همچنین با توجه به عرضه زیاد ملک قدرت انتخاب نیز افزایش می یابد که این شرایط می تواند برای خریداران ایده آل باشد .

البته هستند افرادی که با مطالعه دقیق بازار و رصد مستمر تحولات بازار ملک در کیش و آگاهی از قیمت آپارتمان در کیش،  با استفاده از سرمایه مازاد خود نسبت به خرید و فروش ملک اقدام می کنند که این کار به عنوان یک شغل انتخاب نموده و طبیعتا در این راه مهارت لازم را نیز کسب نموده اند .

گروه سوم : این دسته از خریداران معمولا به دنبال افزایش مطلوبیت شرایط زندگی خود هستند و بیشتر بر کیفیت آپارتمان ها توجه می کنند بنابراین هر زمان که برای خرید آپارتمان در کیش اقدام می کنند از فرصتهای موجود در همان مقطع زمانی بهره برداری نموده و خرید خود را قطعی می نمایند .

اما اشاره به این نکته خالی از لطف نیست : با توجه به اینکه جزیره کیش منطقه ای با استاندارهای بالا برای زندگی می باشد ، در کانون توجه بسیاری از هموطنان عزیز از سراسر کشور قرار دارد  بنابراین این ویژگی متمایز موجب شده است که قیمت  ملک در کیش همیشه از یک روند صعودی با شیب ملایم تبعیت کند ( به غیر از موارد خاص که همه کشور را تحت تاثیر قرار می دهد ) و بازار خرید آپارتمان در کیش پویا و فعال باشد . بنابراین پیشنهاد میشود که حتما کیش را در سبد سرمایه گذاری خود قرار دهید .

نکاتی که باید برای خرید آپارتمان در کیش در نظر داشته باشید :

  • ارزیابی و بررسی امکانات مالی همراه با یک مشاور املاک حرفه ای : بدیهی است که قبل از خرید آپارتمان در کیش باید بودجه ای را که برای این کار در نظر دارید را با شرایط بازار تطبیق دهید تا از صرف زمان بیهوده در این مسیر جلوگیری شود . برای این موضع نیاز است که از قیمت آپارتمان در کیش مطلع باشید .
  • اولویت بندی برای بررسی میدانی منطقه های متناسب با بودجه شما قبل از اقدام به بازدید .
  • انتخاب محله و شروع تحقیق میدانی از آنجا برای آشنایی بیشتر با محیط .
  • بررسی منطقه به لحاظ دسترسی به خدمات عمومی و امکانات رفاهی مانند سوپر مارکت و حمل و نقل عمومی و . . .
  • از اینکه نزدیک ساختمان اماکن عمومی مانند مدرسه و . . . نباشد اطمینان حاصل نمایید .
  • فاصله مناسب ساختمان با پست های فشار قوی که در بازدید میدانی باید مورد توجه واقع شود .
  • اقدام به بازدید از ملک هایی که پیشنهاد شده است همراه با یک مشاور املاک معتبر
  • توجه به نمای اصلی ساختمان ، با توجه به شرایط اقلیمی جزیره کیش بهتر است که نمای ساختمان سنگ باشد ، جدای از زیبایی نمای سنگی ، دوام و طول عمر آن و اینکه امکان شستشوی نمای ساختمان وجود دارد می تواند دلیل قانع کننده ای برای انتخاب آن باشد . کیفیت اجرای نمای ساختمان هم موضوع مهمی است که باید در بازدید میدانی صورت گرفته به آن دقت داشته باشیم به طور مثال آیا بخشی از نما دچار ریزش شده است یا خیر ؟
  • چنانچه فروشنده ، سازنده ساختمان مورد نظر می باشد در صورت امکان یک یا دو نمونه از کارهای قبلی وی را نیز بازدید نمایید . گذر زمان می تواند کیفیت ساخت را هر چه بیشتر نمایان کند .
  • درب ورودی پارکینگ و عرض آن نیز مورد نظر باشد .
  • موقعیت پارکینگ آپارتمان مورد نظر را بازدید نمایید ، نکته مهم این است که پارکینگ نباید مزاحم تردد خودروهای دیگر باشد . به عبارتی پارکینگ مزاحم نمی تواند مطلوب باشد .
  • کف حیاط و پیلوت و نوع مصالح به کار رفته در آن را به دقت بررسی نمایید .
  • موقعیت قرارگرفتن کنتور های آب و برق را بازدید نمایید و کیفیت نگهداری آن را ارزیابی بفرمایید .
  • فضای سبز ساختمان و نحوه رسیدگی به آن ارتباط مستقیمی با فرهنگ ساکنان آن دارد ، این موضوعی قابل تامل است که نباید به راحتی از کنار آن عبور کرد .
  • نمای جانبی و پشت ساختمان را بازدید نمایید ، با توجه به اینکه نماهای جانبی و پشتی ساختمان خیلی در معرض دید نیستند برخی از سازندگان کمتر به آن توجه می کنند بنابراین کیفیت ساخت بعضا از بازدید این نماهای پنهان مشخص می گردد .
  • درب ورودی ساختمان و راه پله ها و توجه به کیفیت آن .
  • عرض راه پله ها که معمولا باید بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ سانتی متر باشد . برای جابجایی اثاثیه ارتفاع و عرض مناسب راه پله ها گزینه ای ضروری به نظر می رسد .
  • دیوارهای راه پله ، اگر دیوارهای راه پله سنگ باشد بهتر است و اگر رنگ بود کیفیت آن بررسی شود تا قابل شستشو باشد و از طرفی دچار برآمدگی و پوسته نشده باشد .
  • تعداد طبقات ساختان حتما مورد توجه باشد . اگر بیشتر از ۲ طبقه باشد حتما باید دارای آسانسور باشد . با توجه به این دید آپارتمان در ساختمان های سه طبقه چندان تفاوتی در سایر طبقات ندارد پیشنهاد می شود به منظور رفاه بیشتر در آینده و دوری از معضلات ناشی از خراب آسانسور در طبقات پایین تر نسبت به خرید آپارتمان در کیش اقدام نمایید .
  • بررسی کیفیت ظاهری آسانسور و فضای داخلی آن تا در آینده دچار مشکلات بعدی نشوید .
  • تعداد واحدهای هر طبقه بسیار مهم است . طبیعی است که تعداد واحدهای کمتر می تواند آرامش بیشتری را برای ساکنان فراهم نماید .
  • نظافت و نحوه نگهداری راه پله ها نیز رابطه مستقیم با فرهنگ ساکنان و نحوه مدیریت ساختمان دارد .
  • جنس و کیفیت درب ورودی آپارتمان را ارزیابی کنید .
  • جنس کف پوش های داخل آپارتمان را بررسی نمایید .
  • دیوارهای داخلی آپارتمان از نوع کاغذ دیواری است یا رنگ و نوع و کیفیت آنها و همچنین کیفیت اجراء آن را ارزیابی نمایید . هوای گرم و مرطوب کیش با رنگ های قابل شستشو بیشتر سازگاری دارد .
  • نورگیر بودن آپارتمان هم موضوع بسیار مهم است ، بویژه پذیرایی و آشپزخانه که بیشتر زمان حضور ساکنان در این قسمت ها می باشد . با توجه به شرایط اقلیمی جزیره کیش جهت تابش نور خورشید به پنجره ها بررسی شود که اگر تابش مستقیم باشد قطعا به لحاظ سرمایش داخلی باید دقت بیشتری داشته باشید .
  • اندازه پنجره ها و جنس مصالح به کاررفته در آن ارزیابی شود . پنجره های دوجداره به حفظ دمای مطلوب آپارتمان کمک شایانی میکند .
  • تعداد کمد دیواری ها و جانمایی آنها و اینکه توکار هستند یا جداگانه ساخته شده اند نکته مهمی است .
  • بالکن یا تراس نیز از اهم موارد برای تعیین مطلوبیت یک آپارتمان است که کاربردهای بسیاری دارد ، حتما به این موضوع توجه ویژه داشته باشید .
  • سیستم خنک کننده ، تعداد آن و برندی که استفاده شده است نیز بخشی از کیفیت ساخت را نشان می دهد ، معمولا برای اتاق خواب از اسپیلت های ۹ و ۱۲ هزار و برای پذیرایی از اسپیلت های ۱۸ و ۲۴ هزار استفاده می کنند .
  • موقعیت و تعداد سرویس های بهداشتی بررسی شود .
  • موقعیت آشپزخانه و کابینت های آن مورد ارزیابی قرار گیرد ، کیفیت کابینت ها ، تعداد آنها ، فضای داخلی آشپزخانه نکات مهمی هستند که نباید از آن به راحتی عبور کرد
  • امکانات استفاده شده در آشپزخانه مانند سینک ظرفشویی ، گاز توکار ، هود و برند آنها بررسی شود .
  • فشار آب حتما بررسی شود بویژه در طبقات بالا که این نکته حیاتی می باشد .
  • متراژ و ابعاد اتاق ها و بررسی جانمایی تجهیزاتی که در آن به کار خواهد رفت نیز حایز اهمیت می باشد .
  • شمالی – جنوبی بودن آپارتمان و اینکه روبه نما یا پشت به نما است و همچنین زاویه تابش نور خورشید به پنجره ها به دقت بررسی شود
  • از سالم بودن و متریال پنجره ها و اینکه حتما دو جداره باشد مطمین شوید . بهتر است جنس پنجره ها از آلومینیوم باشد که طول عمر بیشتری دارد .
  • با توجه به فرسایش زیاد در جزیره کیش ترجیحا سال ساخت ساختمان بیشتر از ۵ سال نباشد .
  • تنظیم مبایعه نامه حتما باید در دفتر مشاوراملاک معتبر صورت گیرد . این موضوع را بررسی فرمایید ، مشاوران املاک موظف هستند که مجوز فعالیت کسب خود را در معرض دید قرار دهند .
  • اصل اسناد مالکیت را حتما رویت بفرمایید ( نمونه اسناد مالکیت در کیش )
  • حضور فروشنده ( مالک ) یا وکیل قانونی ایشان برای عقد قرارداد الزامی است .
  • از مالکیت طرف قرارداد خود حتما اطمینان حاصل نمایید ( مدارک شناسایی ایشان را بعد از تایید مدیر املاک مورد بازبینی قرار دهید )
  • اگر طرف قرارداد وکیل مالک می باشد حتما بخواهید تا مدیر املاک وکالت نامه را استعلام نماید و این موضوع را در برگه قرارداد ( مبایعه نامه درج نماید که استعلام وکالت نامه توسط مدیر املاک صورت گرفته است )
  • حتما قبل از تحریر مبایعه نامه درخواست نمایید تا نسبت به سند مالکیت از اداره ثبت منطقه یا اداره حقوقی سازمان منطقه آزاد کیش استعلام به عمل آید تا از ممنوع المعامله بودن مالک یا عدم توقیف ملک مورد معامله اطمینان حاصل نمایید . بهتر است در زمان استعلام شما نیز حضور داشته باشید در غیر اینصورت مراتب استعلام توسط مدیر املاک را در قرارداد تصریح نمایید .
  • چنانچه برای مرتبه اول است که در جزیره کیش اقدام به خرید آپارتمان می نمایید ، حتما قبل از تحریر مبایعه نامه با یک وکیل مشورت داشته باشید تا از فرآیند تنظیم مبایعه نامه و مراحل انجام معامله در منطقه اطلاعات لازم را کسب نمایید .
  • قبل از تحریر مبایعه نامه یکبار به همراه فروشنده تمام اقدامات اجرایی و تعهدات طرفین را شفاف سازی نمایید و به صورت پیش نویس نزد خود نگه دارید تا در زمان امضاء قرارداد از آن برای تطبیق با مفاد مبایعه نامه استفاده نمایید .
  • نحوه پرداخت را شفاف سازی نمایید و براساس عرف منطقه اقدام به پرداخت و قبول تعهد نمایید .

با توجه به بررسی های فوق الاشاره از ابعاد مختلف در کنار رعایت اصول ذکر شده ، همراهی یک مشاور املاک خوش نام  نیز می تواند مسیر شما را در انتخاب شایسته و خرید آپارتمان در کیش هموار نماید .

خدمات املاک برادران نیکو:

  • مشاور ارزیابی مالی و انطباق شرایط با فرصتهای مطلوب سرمایه گذاری ملکی در بازار املاک و مستغلات کیش .
  • استفاده از فایلینگ و دیتابیس های قوی و مطمئن در ارایه مورد های مناسب برای سرمایه گذاری و خرید آپارتمان در کیش .
  • همراهی مشاوران ما در بازدیدهای میدانی از منطقه و ساختمان های مورد نظر .
  • ارزیابی حقوقی مالکیت فروشنده و اخذ استعلامهای لازم قبل از انعقاد قرارداد .
  • تنظیم قراردادهای کارشناسی و حقوقی برای تامین امنیت سرمایه گذاری خریداران و تامین حقوق متعاملین در قراردادها .
  • بعد از انعقاد قرارداد – همراهی برای اخذ استعلام های لازم به همگام با خریداران محترم برای حصول اطمینان از طی شدن صحیح فرآیند کاری .
  • اخذ استعلام از اداره دارایی کیش .
  • اخذ پایانکار آپارتمان و تشریفات مربوط به تسویه قبوض مصرفی و اخذ استعلام عوارض نوسازی و . . .
  • انجام تشریفات قانونی برای نقل و انتقال اسناد مالکیت در دفتر انساد رسمی یا اداره حقوقی سازمان منطقه آزاد کیش .
  • همراهی با خریدار برای تحویل آپارتمان خریداری شده و چک کردن تجهیزات آن و تهیه صورتجلسه تحویل آپارتمان .
  • همراهی با خریدار همزمان با انتقال سند مالکیت و تهیه اسناد پیوست مبایعه نامه برای ثبت در بایگانی به منظور بهره برداری احتمالی در آینده .