دوچرخه هوشمند وارد کیش می‌شود

۷۰۰ دوچرخه هوشمند وارد کیش می‌شود

کیش – خبرنگار کیهان
۷۰۰ دستگاه دوچرخه هوشمند، تا پایان امسال وارد ناوگان حمل و نقل و حوزه گردشگری جزیره کیش می‌شود.

علی مقدس‌زاده مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش با اعلام این خبر درجمع خبرنگاران و در مراسم امضای قرارداد اجرای طرح سامانه هوشمند دوچرخه اشتراکی در این جزیره افزود: این طرح با محوریت توسعه پایدار، تحقق شهر هوشمند، ترویج ورزش و سلامت، ارائه خدمات به گردشگران و کیشوندان، حفظ محیط زیست سالم و کاهش استفاده از وسایل بنزینی، بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های گردشگری و ارتباط نزدیک گردشگران با محیط بومی و جاذبه‌های طبیعی به اجرا گذاشته می‌شود.
قرارداد اجرایی این طرح گردشگری و زیست محیطی بین منطقه آزاد کیش و یک شرکت
دانش بنیان امضا شد که براساس آن، شرکت مذکور در دو مرحله نسبت به راه‌اندازی سامانه هوشمند دوچرخه اشتراکی و تامین تجهیزات مورد نیاز آن اقدام خواهد کرد و در اولین مرحله ۷۰۰ دستگاه دوچرخه هوشمند و مدرن وارد ناوگان حمل و نقل می شود و در مراحل بعدی اسکوترها و دوچرخه‌های برقی به این سامانه اضافه خواهد شد.
به گفته مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش، سامانه دوچرخه هوشمند این جزیره از طریق یک اپلیکیشن فعالیت می‌کند و کاربر در هرنقطه از جزیره می تواند از دوچرخه هوشمند استفاده و در هرمکان آن را رها کند.
داشتن قفل هوشمند، داشتن GPS و ردیاب ، ضد سرقت بودن دوچرخه و قطعات آن و نداشتن زنجیر، نداشتن اسپک و تیوب از ویژگی‌های این نوع دو چرخه است.
۳۰ ایستگاه برای دوچرخه‌سواران در نظر گرفته شده و استفاده‌کنندگان در صورت تحویل دوچرخه به این ایستگاه‌ها از امتیاز ویژه برخوردار می‌شوند.

 

به بحث وارد شوید